Grigore Lese – Bata-te America, bata (History – written in blood, sweet, and tears)


Taranii ardeleni care au mers la munca in America anilor 1900 au lasat in urma fotografii si acest tulburator cantec. Multi dintre ei s-au intors in tara dupa 10, 15 ani de munca cumparand pamant in satul natal.
pentru detalii:
http://www.tribuna.ro/stiri/tribuna-d…
http://www.independent.ro/romani-arde…
http://www.muzeuldefotografie.ro/2009…

11 responses to “Grigore Lese – Bata-te America, bata (History – written in blood, sweet, and tears)

  1. Blood, Sweat & Tears (also known as “BS&T”) is a jazz-rock American music group. Vocea de bas a lui David Clayton Thomas vine din Toronto. Era formația (newyorkeză) mea preferată prin anii șaptezeci, când lucram la radio, și eram singurul redactor care difuza muzică americană. Pe atunci fiul meu-americanul încă nu se născuse. Eh, momentan sunt în mizeria asta de timișoară și abia aștept, prin aprilie să iau avionul spre LAX…

    Liked by 1 person

    • Da, au trecut vremurile când ascultam vocea americii și europa liberă sub pătură, cu volumul ls minimum minimorum…cand ascultam the Beatles, come together, michelle, nikita, back to the ussr, și toate cele ce nu le puteam asculta altfel…decât in and out ca valurile mării, pe unde medii…culmea: pe un radio american, salvat de teroarea eliberatoare bolșevică…vechi dinainte de razboi…o altă mare furtunoasă cu valuri inainte şi-napoi, dezgustator de absurde in zgomotul lor asurzitor…
      Far pe fe altă parte a fost singura tinerețe și colilarie pe care ne-a dat-o bunul Dumnezeu, in intelepciunea lui infinită…cum altfel aș fi putut aprecia the graduate, debutul lui dustin hoffman, poate numarandu-mă printre mai puțin de 100 de români care l-au vizionat la studioul Sahia, in anul…cred, 1970 sau poate 71…acoli s-a decis, de catre oamenii cu “cap” și…cozi de drac, ca filmul nu va vedea ecranele românești fiind el burghezesc retrograd…numai muzica, Simon and Garfunkel merita sa fi fost audiată de romani, un popor cu simt artistic sensibil

      Liked by 1 person

      • …ca nimeni altul…vat am avut de pierdut, din cauza comunistilor…ds, yhe graduate a fost primul film cu adevarst american pr vare l-sm vizionat. Ne-editat, si tradus direct din engleză, destul de bine în romaneste, și fără subtitluri…in film este o porțiune in care hoffman face drumul de la LA la San Francisco, de cateva ori…ziua sr transformă in noapte, si noaptea din nou in ziuă in cautarea iubitei lui, pe care o găsește în fine in fața altarului mireasă, gata să spună “da”, când prin panoul de sticlă al bisericii cu pumnii, si prin strigăt…se aude strigatul iubitului ei, hoffman, care o strigă…ușa bisericii este închisă cu p cruce care trece pe sub barele de aluminiu ale ușii…dar Mrs Robinson, este o compozitie epocală pr care o pot asculta cu interes la fel ca prima dată când am ascultat-o…la sudiul Sahia, in circuit inchis, cu capii culturali ai romaniei comuniste…unde fusesem invitat, eu care n-am fost membru de partid, si am refuzat cu îndârjire toate incercarile fe racolare…eu, avesm deja două religii: catolic dupa mamă și ortodox dupa tată…la ce mi-ar fi folosit încă o religie, bolșevică… 🙂

        Like

      • „Bridge Over Troubled Water”…Era un hit al lor

        Liked by 1 person

      • An all timer, și este unul fintre cântecele mele favorite…cu versuri frumoase si înțelepciune! L-am folosit intr-unul dintre vidrourile mele făcut aici, in parc…

        Liked by 1 person

      • Era să fiu dat afară din radio pentru că am difuzat într-o emisiune doar Creedence Clearwater Revival și i-am luat, la o expoziție USA, un interviu ambasadorului Sir Richard Davis-Jr. Culmea că m-a salvat tocmai ion iliescu, care era pe atunci secretar cu propaganda în Timiș…

        Liked by 1 person

      • Fa, rau e cu rău dar mai rău e fără rău…culmea năcazului… 🙂

        Liked by 1 person

    • Am publicat câteva videouri, cu amintiri din filmul the graduate, in caz ca nu l-si vaxut la studioul Sahia, în singura vizionare…mi-a trebuit câtva timp pana sa inteleg scena cu condusul mașinii, zi di noapte: eram deja aici, am făcut eu însumi drumul…di mi-s crescut barbă “5 o’clock shade”, așa cum îi crestea lui dustin, în film! Unde ești tu tinerețe?

      Liked by 1 person

Leave a Reply: (What... You're shy?)